dimanche 22 juillet 2007

Riktigt svenskt

Jag konstaterade i min del av Svealand hur svenskarna är.
Jag är svensk och jag kritiserar inte men jag konstaterar
Svenskarna är oftast välklädda och upp piffade tycker jag
Trekvartsbrallan är INNE , sâsom tongs eller crocs pâ fötterna ( inne och ute), en vit top frân Topshop eller frân Odd Molly sâ är körsbäret pâ kakan ( säkert franskt uttryck)
Oftast blir föräldrar avbrutna av sina barn och lyssnar , även om de är inne i en diskussion
Barnen gâr först
Kaffekoppen frân Höganäs är inte slät utan oftast med hemmabakad kanelbulle till
Jag glömde att räkna hur mânga ggr jag hörde -Det där är XXXXX, han är socionom,advokat,egen företagare, vd etc, dâ kände jag mig som en riktig nolla!
Undrar hur människor pratar om mig!
ja , J, den lilla tjocka tjejen som haft cancer , som inte ens lyckades fâ gymnasiekompetens*gah*
Jaja skitsamma det kan jag bjuda pâ
Det lilla jag har , har jag byggt upp själv

Aucun commentaire: