vendredi 31 août 2007

2 dagar pâ landet

Vi har plockat 3 kg valnötter och kanske ett kilo mindre nötter, och vi har smakat pâ mycket björnbär och omogna vindruvor.
Vi har gâtt och cyklat och läst
Tillbaka till stan, handla hämta nissarna och laga mat
Slut pâ lugnet

5 commentaires:

Nässelblom och choklad a dit…

Vad härligt det låter. Tre kilo valnötter, vilken skörd. Smakar de gott?

Lillie plein damour a dit…

Tack kära Nässelblom & Choklad!
Ja det smakade bra. I Berry, pâ landet , finns det mycket nötter sâ vi plockade under vâr promenad.
Gott att ha i salladen.

Anonyme a dit…

Det låter ju som två mysiga dar på landet! Här i Finnskogen finns det inga nötter alls att plocka. Jag saknar nog vår gamla trädgård i Holland en aning... Fast där var det ett himla slit med att röja undan alla nötter då man skulle klippa gräsmattan. Nu just är min man ute och rastar en för dagen nyinköpt gräsklippare i vår aningen knepiga trädgård. Mycket tystare än den gamla, så jag gissar att grannarna är nöjda. Jag sitter här med en efterlängtad kopp kaffe *njuter*.

Läste just på ett annat ställe att ni hade haft lite strul hemma hos er. Hoppas att alla blir sams igen! Det är säkert klurigt ibland att hitta en gemensam väg för en stor familj som er. Jag sitter och velar av och an om vi också ska försöka oss på att bli en sexpersoners familj, men jag kommer inte fram till nåt slutgiltigt svar. Nåja, det brinner ju inte i knutarna vad gäller den frågan. Jag är ju rena rama ungdomen ännu. ;-)
Hoppas att du får en fin lördagkväll vännen!

Kram Milou

Anna Malaga a dit…

Hej Greta, jag hopaas att allt är bra med dig och att ni har en fin helg.
Själv är jag tillbaka i Spanien och det är ordentligt varmt!
kramar,

Lillie plein damour a dit…

Milou - Tack för tanken, 6 pers i en familj och samma familj är peanuts, sâ ja till bebis! ;-)
En i hop konstruerad familj är verkligen ingen dans pâ vâgor!
*puh*
Malaga Anna: Tack vännen! Vi saknar solen och värmen, här är det grâtt i dag och sol om varannat.
Kram