mercredi 19 septembre 2007

Ordlös onsdag

Andra ordlösa-onsdags-foton kan ses hos Nejma

16 commentaires:

Lillie plein damour a dit…

En fransk dörr i byn.

Boel a dit…

Vraiment magnifique!

Anna-Eva a dit…

En sån tjusig brevlåda.Och nu längtar jag bort från Sverige igen. Suck.

Lillie plein damour a dit…

Oui et Merci Boella.
Anne Eva: Fina saker kan nog hittas överallt och vi människor längtar ofta bort till nâgot annat.
GrÄset är inte alltid grönare...
Kram

Anonyme a dit…

Jultomtens brevlåda? Där?

Boel a dit…

Nu har jag läst och läst och läst. Hinner inte mer, har ju annat att göra. Men först log jag sen så blev jag rörd och ledsen, sen log jag igen. Jättefin blog.
Magnifique. Så det så!

Åsa a dit…

Får mig osökt att tänka på juletid när man öppnar brevlådan och hittar julkort från vänner, härligt!

Nässelblom och choklad a dit…

Nästan exakt en sådan brevlåda finns på huset som jag ibland får låna i en italiensk by. Speciell känsla...

Åsa a dit…

Noel - är det tomtens brevlåda tro ;) (fast det ska väl vara två prickar över e då förstås) Sån skulle man ha på dörren så man slipper vakna när tidningen dimper ner...

Anonyme a dit…

En fin lådda :)

Blir lite nyfiken, är det samma i Frankrike som på Iberiska halvön att man inte sätter ut namnet på brevlådan? Under mitt första år som utlandssvensk i Portugal blev jag mäkta förvånad över att så många hette "Correio" (Lettres)i efternamn. Ja jösses!

Anonyme a dit…

Vilken vacker brevlåda. Det är annat än de trista hål som finns i svenska dörrar

Sarah a dit…

Jag längtar till France!

Kent Filppu a dit…

Pub ser jag, men ingen ölkran. :-)

Lillie plein damour a dit…

Mimo! Asgarv! Ja, men pratar man inte sprâket sâ är det ju inte lätt att veta att Lettres betyder brev.
Du är rolig du!

Lillie plein damour a dit…

Noël är deras familjenamn, men det betyder ocksâ jul.

Lillie plein damour a dit…

Boella. Länge har jag undrat hur jag skulle fâ ur mig all ângest, och en dag sâ började jag skriva och pâ den vägen är det.
Tack