mercredi 10 octobre 2007

Det händer saker pâ jobbet

Brandlarmet pâ jobbet gick av.
I och med att det händer dâ och dâ sâ satt vi kvar, men plötsligt hörs en röst,
-Alla mâste gâ ut.
Jag tar jacka,handväska och bilnycklar och gâr ut, 30 pers pâ vallfärd igenom en lâng korridor
Vi kommer halvvägs och blir mötta av en dam som säger att det inte är farligt och
att vi nu skall âtergâ till vâra platser
Sâ nu är jag tillbaka-brandövad-efter en brandövning
Det näst senaste gângen som larmet gick sâ var det en gasläcka i vâr lokal och vi
kunde inte komma tillbaka in pâ kontoret igen pâ hela dagen.
De som lämnat bilnycklar och väskor fick gâ in med brandmännen efter nâgra timmar
Naturligtvis gick vi och ât lunch nâgra kollegor emellan och vems bil stod i vägen för brandbilen när vi kom tillbaka?
En grâ mercedes?
Min

2 commentaires:

Unknown a dit…

Allt jag är intresserad av är om du kollade in brandmännen ordentligt, he he.

Lillie plein damour a dit…

Ja sâ klart, jag tittade noga och lâtsades att svimma