mercredi 7 novembre 2007

I min barndoms fotspâr

Här har jag gâtt i varje stad av mitt liv, detta var min fasta punkt.
Som liten vandrade jag längs stranden tidiga mornar för att hämta färsk fisk med mamma,
oftast gick vi över heden pâ helgerna för att promenara och längs stranden hem
Som tonâring hand i hand i mörkret
Som vuxen med maken och vâra barn,vi badade,byggde sandslott och huttrade i sommarsverige vädret
Min farfar simmade i vattnet bland höga vâgorna en sommardag, mormor satt pâ stranden en höst dag med sin hund och jag gick här och grät en midsommarafton och sörjde min mamma
Min barndoms strand, sâ full av nostalgi, jag vet inte när jag kommer att gâ längs stranden igen
men jag vet att den dagen sâ kommer jag vara full av minnen och hjärtat kommer att värka lite extra
Foto :Stenshuvud,österlen

2 commentaires:

Svensk chekchouka a dit…

vad exotiskt det lâter. jag kan se dig framför mig.
kram

Lillie plein damour a dit…

Gulle dig.