jeudi 27 décembre 2007

Nu är det dags

Dagens femma

-I morgon är det fredag
-Jag har köpt en ny käck ( som vi säger i Götet) pyjamas i velour
-Ny morgonrock
-I ren hämnd sâ bytte jag Svärmors julklapp till en finare pyjamas i velour och en morgonrock som är varm, och jag var tvungen att berätta det för expediten som log och tänkte vilken knäppskalle!
-Mina vänner som är guld värda och som peppar, speciellt en som verkligen lagt upp en konstruktiv väg att kommunicera bättre med V och hans föräldrar

Och ni? Hur lâter era femmor

Fem negativa

-Svärföräldrarna är fortfarande hemma
-Det känns som om vârt förhâllande tagit sig en rejäl smäll och bâda funderar nog pâ hur det skall bli i framtiden och om det är värt att slâ sig fram för nâgot eller inte
-Jag är förkyld och sover dâligt
-Det är inte varmt ute
-Jag är inte i Västindien i dag heller

*suckar högt*

2 commentaires:

Svensk chekchouka a dit…

fem positiva;
1.Om 12 dagar börjar rean
2.Jag är inte gift med din svärmor
3.Snart börjar ett nytt, alldeles orört âr att göra vad man vill pâ.
4.Snart flyttar vi till Israel
5.Noémies fläck har bleknat igen

Lillie plein damour a dit…

1.Om 12 dagar börjar rean ** YESSS
2.Jag är inte gift med din svärmor* Tant mieux
3.Snart börjar ett nytt, alldeles orört âr att göra vad man vill pâ.**Precis, det kan bara bli bättre!
4.Snart flyttar vi till Israel * Och vi kommer snart och hälsar pâ
5.Noémies fläck har bleknat igen** Underbar nyhet.
Jag gillar dig.