mardi 29 janvier 2008

Helg planer

I helgen skall vi till Ikea och försöka hitta saker som underlättar det att organisera vâra garderober.
Just nu sâ ligger mina kläder huller om buller även om jag försöker att ta bort sommar kläder och separera shortsen med skid tröjorna
Finns det nâgon som har nâgon idée om hur man kan organisera sin garderob bättre?

5 commentaires:

Larssons a dit…

Åh vad jag längtar till IKEA. Det är så mycket jag vill ha därifrån nu och så ligger det så långt bort. Suck!

Jag har många högar: T-shirts kort ärm, T-shirts lång ärm, Linnen, träningskläder(de hånskrattar åt mig, shorts mm. Hänger byxor, skjortor, klänningar. Är noga med att hänga "finkläderna" separat annars använder jag de snart till vardags också och sen blir det panik när finstassen skall på och jag har_ingenting_ att ta på mig.
Kram

Lillie plein damour a dit…

Jag vill gärna byta garderob med dig! Du perfekta Lynette.
Kram_pâ _dig.
Det värsta med att gâ upp i vikt är allt det som jag inte fâr pâ mig längre, jag har plockat undan de kläderna för att inte bli pâmind.

Nässelblom och choklad a dit…

På bloggen Köpstopp finns lite att läsa om garderobsstädning/organisation!

http://notbuying.blogspot.com/2007/10/tema-rensa-min-garderobsstdning-del-1.html

Nässelblom och choklad a dit…

jag skulle lägga till den här länken också:

http://notbuying.blogspot.com/2007/10/tema-rensa-hststda-garderoben.html

Så titta in hos notbuying.blogspot.com för rensa och ordna-tips. Hon har levt med köpstopp ett år och i stället bland annat ägnat sig åt att ordna det hon har. Jag handlar inte så mycket, men jag skulle definitivt behöva rensa och organisera allt bättre ungefär som larssons ovan.

Lillie plein damour a dit…

Tack Nässelblomman för râden och länkarna, det skall jag genast spana in.
I gâr när jag kom hem fran jobbet sâ tog jag tag i garderob nr 2, och rensade och dammsög.
Skall ta i tu med min garderob i helgen.
Kram