lundi 28 janvier 2008

Pâ nâgra minuter

sâ kan ett liv förändras,
Jag satte mig ner vid bordet, medans jag drack mitt kaffe i gâr och började att läsa Joan Didions bok, A magical year of thinking
Jag rös och târarna brände bakom ögonen
Hon skriver sâ rätt, det är precis sâ, det känns precis sâ
Om jag bara kunde sätta ord pâ alla mina känslor

4 commentaires:

Mia a dit…

Stor kram till dig idag! Vad skont att hitta nan som kan satta ord pa hur man kanner. Det bekraftar.

kram och ha en bra dag.

Nässelblom och choklad a dit…

Har inte läst den, men nu blir jag riktigt nyfiken.

Lillie plein damour a dit…

Tack till Er bâda, Nässelblom om du vill sâ kan jag skicka boken när jag är klar.
Kram

Nässelblom och choklad a dit…

Åh, vad du är gullig och omtänksam. Men ska jag vara riktigt ärlig är jag rädd att jag inte hinner läsa, särskilt inte på engelska. Mina kvällar är alltid fyllda av allt som har med barnen att göra läxor, prat, kriser, ibland någon aktivitet, hamsterskötsel osv......Det är också mysigt,men jag önskar att jag hann läsa mer. Det är så underbart när man hittar bra böcker att bara försvinna in i. Nu blir det mest att jag bara bläddrar i någon kokbok eller tidning. Vad trist, inser jag när jag skriver det såhär. Men tack snälla...kram