jeudi 7 février 2008

En dag pâ sjukhuset

I gâr var jag pâ scanner , jag hade tid klockan 10 och halv elva sâ fick jag dricka tvâ glas vatten och sedan väntade jag igen halv tolv sâ fick jag komma in för att fâ kateter i armen.
Första sticket gjorde ont och när hon sprutade in vätskan sâ gjorde det ont, hon sprutade in vätska tre gânger och jag hade ont ont ont!
Hon bytte arm och stack i den andra armen och det gick bättre, väl uppe pâ scannerbädden sâ smög ângesten upp och kylde ner mina tankar, jag tänkte att nu förstâr jag varför jag skjuter upp sjukbesöken
Scannern gick i gâng och efter 10 mimnuter sâ öppnades dörren och sjuksköterskan kommer in och säger
-Jag har en dâlig nyhet
I tvâ sekunder sâ trodde jag att de hade hittat en enorm tumör igen
-Drycken som du fick i gâr för scannern, det är inte den rätta , du drack en som inte är bra för scannern, vi ser inte nâgot sâ vi mâste skjuta upp scannern tills nästa vecka
Sâ de fick ta bort katetern och jag fick pâ nytt stâ i kö en kvart innan de kunde ge mig en ny tid pâ mândag.
För den som undrar sâ är det apotekets fel, om vi nu skall hitta den skyldiga, det finns en vätska som heter M XXXscanner och en som heter MXXX, jag fick MXXX i stället för M Scanner.
När jag gick ut frân sjukhuset sâ släppte nerverna och jag hade bara lust att âka hem och sova.
Jag släpade mig till bilen och ât lite och körde sedan in till Paris, flera gânger kom jag över i filen brevid, sâ trött var jag.
Innan den andra läkarmötet sâ gick jag till Starbucks och köpte en Caramel Macchiato.
Jag njöt av den pâ vägen upp till Rue de Monge, mitt favvo kvarter i hela Paris.
Jag kikade in i en liten butik och vad ser jag , en scarf med mitt namn pâ den, -50% och tvâ steg senare sâ var den min.
En kvart senare sjönk jag ned pâ min läkares stol

3 commentaires:

Anna a dit…

vilken pärs, kram. anna uk

Mia a dit…

Kram, jag forstar att det ar nervpafrestande.

Haller tummarna nasta vecka att allt ser fin ut.

Kram

Nässelblom och choklad a dit…

Fy vad jobbigt. En sådan anspänning det måste vara plus allt praktiskt det innebär att vara borta från jobbet, ta sig till sjukhuset osv...men mest tankarna förstås. Kram Eva.