dimanche 3 février 2008

Egna rum

Efter att ha städat huset, torkat av golven och skrubbat toaletterna sâ var mamman trött,
barnet skulle ta sin dusch och skalade av sina kläder som en banan, de fina kläderna trillade ned som en hög i badrummet och efter duschen sâ sâg badrummet likadant som innan mamman städat det.
När mamman sâg detta sâ suckade hon trött och tänkte hon att det vore skönt att ha ett eget mamma rum, där det alltid är välstädat och där det inte finns nâgon pedant make som pâpekar att det ligger pappershögar över allt, men inte för att han gör nâgot ât det, nej han rör aldrig papperhögarna utan kontribuerar bara till att göra dem högre
I mammans rum sâ är allt välstädat och hennes garderob ser ut som i Marnis boutique pâ Avenue des Montaigne, inga herr strumpor pryder golven och ingen pinkar brevid pâ mammans toalett
Mamman väcks upp ur sin dröm, ett av barnen ropar och när mamman kommer tillbaka till sig själv, sâ ser hon hur ett av barnen sträcker ut sina smâ knubbiga armar och säger Puss,
Mamma hjärtat smälter och hon tänker att om nâgra âr sâ kommer jag sakna att ha dem runt omkring mig och jag kommer be om att fâ komma hem till dem och hjälpa till att städa, som hennes Pappa alltid gjorde

1 commentaire:

Larssons a dit…

Åhh vilken bra idé. Ett mamma-rum!!! Om vi någon gång bygger ett nytt hus skall jag definitivt ha ett Mamma-rum. Min retreat, inga audiencer, inga kladdiga fingrar, inga män som frågar var de har lagt plånboken. Bara jag. Efter en stund där är jag redo för 1000 om varför och 100 syskontjafs och pussar frå orakad make

Tack!