mardi 27 mai 2008

Jobbkoma

Efter som jag ocksâ har jobbkoma sâ härmar jag min vän Loxen genom att ocksâ svara

... så viker jag ut mig själv istället.
Vad gjorde jag för 10 år sedan?
*För 10 âr sedan, lât se, hur gamla är barnen *räknar* alltsâ 1998, ja dâ hade jag fortfarande min Pappa och var glad över att han kom och hälsada pâ oss i England där vi bodde och när han kom sâ tog han över allt och jag kunde vila mig i soffan.
Vi bodde dâ i England sedan 2 âr och började fundera pâ att flytta tillbaka, vet inte riktigt varför men det kändes rätt att sälja huset och flytta hem...
Jag hade smâ barn och var hemma mamma och hade verkligen tur att kunna vara hemma.

5 platser jag har bott på: *Huskvarna,Jönköping, Göteborg, Paris, Swindon och utanför Paris
5 jobb jag har haft: *Jordgubbsplockare,hjälpbreda till kocken pâ en cargo, hemma mamma, städmamma och och heltid halvtidsmamma
5 saker jag ska göra i dag: *Jobba, springa, äta,sova och läsa

2 commentaires:

Boel a dit…

Hakar på. För tio år sedan bodde jag i Stockholm. Träffade min man det året. 5 platser jag bott på:
Malmö, Lund, Stockholm, Valdemarsvik...
Räknas halvårsvistelser utomlands?
Då blir det Marocko också. MEN gud vad jag var bofast då!
5 jobb jag haft. Städerska, telefonförsäljare, ljustekniker,
bingovärdinna, högstadielärare,
5 saker jag ska göra idag:
Rida, laga mat, skriva, gå ut med hunden, bota mensvärk.

Boel - som inte var i Cannes, och också känner sig som i "jobb-coma"

Nässelblom och choklad a dit…

För tio år sedan bodde jag där jag bor nu, i samma lägenhet och var hemma med ett litet barn. Guldtid, den mysigaste tiden någonsin tror jag. Vi har magiska minnen ihop sedan då. Jag har inte bott på så många platser, alltid runt eller i Stockholm. Resor ja, men inte flytta! Fem jobb jag haft: kakpackare, resenärräknare på bussar, jobbat i boutique, dagisfröken, mönsterformgivare. Men inget av det gör jag nu. Fem saker jag ska göra nu: ladda över bilder från kameran, ladda batteriet (kamerans även om mitt eget också skulle behöva laddas), säga godnatt till stora tjejen, borsta tänderna och sova. Vad kul det lät med Lejonkungen. Kram Eva.