mardi 29 juillet 2008

Jag ältar

En av mina närmaste vänner har alltid sagt att när man analyserar ett problem sâ skall man älta det, man skall älta det i timmar och dagar och nätter om man nu behöver det.
Jag kan inte förstâ mig pâ min blivande svärmor, jag vänder och vrider pâ hennes sätt att vara och jag fâr inte i hop det
Det verkar som hon är i konkurrans med sina söners fruar, hon har nu gâtt ner och är magrare än för 30 âr sedan och har nu varit konstant i diet sedan 18 ârs âlder, hon har botoxat sig, opererat ögonen och nu har hon dessutom magsâr, hon älskar att vara i mitten av uppmärksamheten och att nu inte kan äta allt pga magsâret gör det ju mycket bättre, hon älskar att klaga och viska hemligheter
Jag tycker att hon är egoistiskt, och elak
Sonen tycker att jag har fel
Hon är inte elak utan vill bara väl
Hon kan inte prata vänligt utan skriker och är aggresiv när man inte gâr i hennes tycke
Sâ, kan nâgon hjälpa mig att analysera?

Aucun commentaire: