mardi 9 septembre 2008

Barcelona

Jag har börjat att samla i hop information om metropolen Barcelona och nu lâter jag verkligen som vissa svenskar som tror att allt kött i Frankrike innehâller salmonella, min frâga är, gâr det nâgra metro efter midnatt eller borde man ta taxi till hotellet frân Centralstation?
Vissa websiter är verkligen ingen god reklam för Barcelona, stöldrisken är otroligt hög verkar det som och pâ nästan alla siter finns det berättelser om hur personen blev av med plânboken, kameran och svärmor i Barcelona.
Jag frâgade om Svärmor inte ville följa med , men hon har inte tid...
Vi kommer pâ torsdag kväll sent och har fredag -söndag pâ oss att turista.
Jag vill till Montserrat en dag , kanske pâ fredagen redan för det lär vara mindre folk i veckan än pâ helgen, nâgot att tänka pâ.

5 commentaires:

Mia a dit…

*haha* Lustigt, jag tänkte precis, man kanske ska bjuda svärmor på en Barcelonaresa, men så kom jag på en grej.

När jag slutat 7:an åkte jag, mamma, pappa och brollan till Spanien. Vi bilade på en (av många själ) oförglömlig bilresa ner och tillbaka och innan vi kom fram stannade mamma och pappa i Barcelona. De skulle göra något och jag 13 och brollan 10 satt kvar i bilen. Jag minns att lillebror gnällde och undrade var mamma och pappa var och jag var irriterad för jag fick inte läsa min bok "Grottbjörnens folk". Nu i vuxen ålder berättar pappa för mig att de TAPPADE BORT OSS!! De hittade inte tillbaka till bilen förrän timmar senare, så brollan hade ju alla anledning att gnälla, det vara bara bokmalen jag som inte märkte något.

:)

Lillie plein damour a dit…

Men gud vilken panik för föräldrar! Att tappa bort bilen med barnen i!!
Kram

cecilia a dit…

... och finns det svenskt kaffe på rummet?

kram

Lillie plein damour a dit…

Cecilia, jag har ett paket gevalia hemma ,kanske jag borde ta med mig det ner, i säkerhetens fall...
När jag kommer och hälsar pâ i SF sâ tar jag med mig Kalles Kaviar om du vill, det finns säkert inte att hitta i SF! ;-)
Kram

Lillie plein damour a dit…

Jag känner ju inte till Barcelona och pratar inte spanska, sâ all information kommer ju frân siter och böcker. När jag kommer tillbaka sâ skall jag skriva om det.