mercredi 10 septembre 2008

Premiär

I kväll är det premiär hos oss, vi fâr hämta vâran första ekologiska grönsakslâda, jag vet att det är mânga länder som har det och att det redan görs i Frankrike men vi har precis fâtt en ekologisk butik nära oss där jag handlar allt som är torra grönsaker (lentilles ,bönor och ris ) och annat viktigt, men inte sâ mycket färskvaror men när jag sâg att det finns tillgängliga sâ slog jag till, en liten grönsakslâda gâr pâ 8€ och en stor pâ 10€ och fruktlâdan pâ 10€.
Ni som bor i Frankrike, titta pâ här och se om det finns nâgon relais nära er.

5 commentaires:

Mia a dit…

Åh, vad härligt! Jag har blivit ekologisk fantast och undviker allt vad tillsatser heter. Det gör verkligen skillnad för hur man mår och hur maten smakar.

Jag ska även börja specialbeställa gräsbeteskött här i UK.

Hoppas du var nöjd med din låda!
Ha en bra dag!
Kram Mia

Lillie plein damour a dit…

Ja helt klart, jag hämtade min papperspâse med grönsaker i gâr, det luktar friskt och gott!
Jag skall ta med mig den ner till landet i helgen och laga mat.
Jag lagade en pumpasoppa i gâr och den blev sâ god.
Kram

Mia a dit…

Mums! Jag tänkte jag skulle utnyttja nödvändigheten att ta tunnelbanan in till Kensington i morgon och gå på wholefoods. Åh, längtar! Färska varor och en soloeftermiddag!!!

kram igen.

Anna a dit…

vad kul! vi har en låda som kommer varje tisdag med grönsaker och frukt. Beställer även mjölk och ägg av dem och sist oxå ost. smidigt och bra. anna uk

Lillie plein damour a dit…

Mia, det är guld värt att gâ och strosa pâ en marknad ,alldelles själv. Ha det sâ mysigt.
AnnaUK ja visst är det smidigt.Pâ stormarknaderna här sâ ser grönsakerna inte sâ färska ut sâ det är ett plus med grönsakslâdan, nästa vecka har jag tagit en fruktlâda ocksâ för att se.Kram och trevlig helg.