lundi 6 octobre 2008

Hon utbrister

-Jag är inte avundsjuk, alla andra är avundsjuka pâ mig och de kopierar pâ mig.
Allt vi köper , vill de ha!
-Jag köpte nya gardiner för 700€, och nu är jag trött pâ dem, om ni vill sâ kan ni fâ dem.
-Jag har gâtt ned 15 kg och nu väger jag lika litet som när jag var 16 âr.
-Mina 60 âr vill jag fira med min son som fyller 40.
-Vi kommer pâ middag om tvâ veckor, mitt i veckan dâ du har barnen med vâra bästa vänner , för att de skall fâ se ert hus och Vs barn, du behöver inte göra nâgot speciellt att äta, en gryta pasta blir bra!
-Att âka utomlands med era barn är som att kasta pengarna ut ur fönstret, barn uppskattar inte att resa.
-Du har gâtt upp igen!
-Ni borde ha skilda konton
-Har du sagt till dina barn att du funderar pâ att PACSA dig? Nej , men gör de, annars kan de bli helskt upprörda
-Esprit är dyrt, Gerard Darel är ännu dyrare, vad skall man med sâdan kläder till när det finns Babou
-Nej dit kan vi inte âka, det är för dyrt, inte dit heller, nej inte där heller, nej inte heller, ocksâ för dyrt
-Jag har ont i ryggen och sedan har jag artrose i fingret och det gör att jag inte kan öppna burkar pâ samma sätt som förut, ja det är jobbigt att bli gammal, jag har huvudvärk och ledvärk och ofta sâ har jag sâ ont sâ jag inte kan sova, vill ni bilderna pâ huset som vi tvättat utanpâ med kärcher?
-Man kan inte lita pâ nâgon sa vâr advokat?
-Varför slösar ni pengar pâ sâdana saker? Din bror minsann, han....

3 commentaires:

Mia a dit…

Men GAAH!! Lägger till några kommentarer som min svärmor hasplat ur sig och en virtuell känga till dem bägge två:

Som svar på att vi vill bjuda dem på musikal (hennes ide) och min fråga om hon vill gå på musikal a eller b.
*"Det är som att välja mellan pest eller kolera."

Som svar på om hon vill komma och hälsa på?
*Där har jag redan varit!

och ytterligare en trevlig:
*Tack för maten! Eller ah..maten och maten. (vi bjöd på taco-buffe)

kram!!!!

Unknown a dit…

Lâs in henne nâgonstans och släng nyckel. Finns inte en chans att hon kommer att bli bättre...

cecilia a dit…

håller med dosiss - du har väl en städskrubb under trappan som hon kan "snubbla" in i - och säkert är den ljudisolerad också, så ingen hör henne där inne.