vendredi 14 novembre 2008

Min fredag

Positivt tänkande kommer man tydligen lângt med, jag provar,
-Solen skiner och det är varmt
-Jag fryser inte
-är frisk och inte alls förkyld
-Kompis kväll i kväll och det är fredag
-Mina tvâ kakor som jag bakade i gâr blev perfekta

Egentligen sâ är det ju tvärtom, men det vet ju inte nâgon om.
Jag bakade tvâ socker kakor i gâr, en choklad kaka och en vanlig sockerkaka.
Mjölet tog slut , mitt uppe i mitt bakande,sâ jag fick dryga ut den andra kakan med râgmjöl , chockladkakan fastnade i bottnen men toppen av kakan kom ur formen och lade sig pâ tallriken och trots mina försök att lappa i hop kakan sâ ser den förskräcklig ut.
Men jag tänkte att sockerkakan mâste ju bli bra, det blir den ju alltid, det gâr bara inte att inte fixa en sockerkaka!

När sockerkakan kom ut sâ sâg det fint ut pâ utan när jag vände upp och den pâ formen sâ satt den övre delen pâ kakan fast , sâ det blev heller ingen fin kaka!
Jag undrar om jag inte borde köpa en târta i kväll och ta med mig!
Men jag tänkte säga att âtminstone sâ är de hemmagjorda och det syns!

1 commentaire:

Larssons a dit…

Kunde du inte pusslat ihop sockerkakan och chokladkakan?

Mina fem -
-Sixten e fortfarande sjuk
-Det regnar och ar gratt(Forvarning om sverigevadret vi far nasta vecka?)
-Maken gnaller om halsont.Suck!
-Jag satte i nya batterier i vagen och det var valdigt dumt gjort. Battre att leva i fornekelse
-Smoret ar slut och jag skall gora vaffelsmet.