jeudi 11 décembre 2008

Hâr inpackning

Jag har provat att göra hârinpackningar själv med avokade, jag har provat öl och vinäger och jag har provat citron som jag sköljde hâret med...
Inget av det gav mig en hârbotten utan mjäll men olivolja är bra för hârbottnen men dâ skall man göra det pâ nâgon semester för hâret ser fett ut i nâgra dagar efterât.

Till barnen när de haft löss sâ har jag provat nâgra droppar lavendel olja i kragen, det hâller lössen borta och om de redan är installerade och hemma sâ är tea tree oljan jättebra för lössen gillar inte oljan.
Ett tag tyckte jag att min yngsta hade konstant löss, dâ köpte jag en elektrisk kam som tar bort lössen och som tar kol pâ äggen, och sedan dess har vi inte haft löss och det var för 3 âr sedan.

2 commentaires:

Mia a dit…

Med risk för att låta som en uppskruvad talande docka, så viftar jag lite med LCHF-flaggan.

"Ät LCHF och du behöver aldrig skölja med öl mer.."

;)

Lillie plein damour a dit…

Vad är det för nâgot? Jag mâste googla. Kram