mardi 2 décembre 2008

Sorg

I gâr tittade jag pâ Coldcase och det handlade om en svârt sjuk människa som bad om att fâ dö, och jag fick târar i ögonen och ostadig röst, det var precis om tiden gâtt tillbaka och när Pappa var väldigt dâlig , när hoppet var borta orken runnit ut, dâ kändes det som om de 6 âren var nära igen.

3 commentaires:

Mia a dit…

Åh, gumman. Jag vill bara ge dig en stor kram. Det är som när jag och B ser någon liknande film och jag ser på honom att han går sönder inom sig igen, när han påminns om sin pappas bortgång (det var under en intensiv period då jag var gravid och hade missfall, så jag kunde inte vara med honom på det sätt som jag velat).

Tungt att bära såna upplevelser och svårt för oss som står brevid att trösta, för vad säger man när någon har gått sönder lite grann och man inte kan laga det?

*Stor kram*

Lillie plein damour a dit…

Gumman. Tack för att du alltid hittar orden som gör att man känner sig bättre och att nâgon lyssnar.
Det är sâ svârt att ha koll pâ sorg, känslorna kommer och gâr.
Du är sâ fin sâ jag är säker pâ att du stod brevid B när han behövde det även om DU ocksâ hade dina problem men du hjälpte nog B med hans sorgearbete och du behövde ju ocksâ hans stöd under den tiden sâ ni hjälpte nog varandra även om du kanske inte kände det sâ.
Varm kram

Lillie plein damour a dit…

"Tungt att bära såna upplevelser och svårt för oss som står brevid att trösta, för vad säger man när någon har gått sönder lite grann och man inte kan laga det?"
Väldigt fint skrivet, ja vad säger man?
Jag tror inte att man kan sätta sig i en annans situation, MEN bara genom att lyssna sâ tror jag att man kan fâ personen i sorg att känna sig mindre ensam och att personen vet att h*n har nâgon att luta sig tillbaka mot när h*n behöver det.
Jag kom i hâg 3 samtal till mina vänner i Frankrike efter Pappas bortgâng,
1 hade inte tid för sonen hade nâgot problem och skulle ringa tillbaka och jag väntar fortfarande pâ hennes samtal
2 en annan person hade heller inget att komma med
3 lyssnade men utan stöd

Medans min bästa vän stod pâ flygplatsen när jag kom hem samma dag som Pappa gick bort och släppte mig inte pâ hela dagen.

Jag försöker att lyssna men jag vet att jag ofta kommer tillbaka till mig själv och det mâste jag försöka att inte göra för personen behöver inte den meningen utan vill bara höra att jag lyssnar och att jag bryr mig.
Kram