dimanche 11 janvier 2009

Dagens

*Jag har äntligen kommit igenom Chroniques de l'oiseau à ressort , lite mer än 800 sidor, den har jag tragglat pâ i en mânad nu och fick läsa igenom vissa kapitel tvâ gânger för att förstâ boken, men den är otroligt bra, en klar favotit. Nu fortsätter jag med en deckare som jag fick av tomten.
*Till lunch blev det *blunda Dosiss* rött kött, endivsallad med lentilles de puy med nâgra droppar balsamvinäger pâ och en Champignon risotto, jag tänkte sätta upp en bild pâ tallriken för det blev lyckat men vi har sâ fula tallrikar sâ det vâgar man väl inte sätta upp för dâ kommer stilpolisen!! fniss. Till efterrätt gjorde jag ris a la malta som blev god, och sparade lite till flickornas efterrätt i morgon . I gâr kväll gjorde jag 3 plâtar kanelbullar som blev bättre än förra gângen men ändâ lite stela när de kallnat. Jag bakade degen i bakmaskinen och tog en och en halv pâse torrt jäst, förra gângen provade jag färsk jäst men fick inte till det.
* I gâr blev det rea men allt vi hittade var ju naturligtvis inte utreade!! Vi anlände till vârt köpcentrum vid 11, det var sâ mycket folk sâ det var kö redan inne pâ parkeringen, sâ vi körde vidare till Ikea , köpte biblioteket och âkte tillbaka till vârt köpcentra och parkerade utanför, vi köpte ingenting men jag sâg en fin svart täckjacka, men det var sâ mycket folk sâ vi gick, men vi sâg det som vi ville se, jag väntar in den rea nummer 2, 60% rabatt nu i veckan.
*Väl hemma sâ började V att sätta i hop biblioteket frân Ikea, naturligtvis sâ fattades det saker sâ han var tvungen att âka in i morse, och när han kom hem och packade upp sâ var saken trasig. Skit ikea, det är billigt men ingen kvalité pâ vissa saker, men men, vi fixade det även om den var sönder.
*Jag har rensat min garderob, bokhyllan och tjejernas garderober, och känner mig duktig!

2 commentaires:

Unknown a dit…

Phuiii, vilken energi!
Jag gjorde faktist en blodig rostbiff i ugnen i lördags och när jag skar upp den sâ rann blodet ut pâ skärbrâdan. Yuk! Men JP gillar det. Usch nu blev jag illamênde.

Lillie plein damour a dit…

Mjam mjam.