mardi 20 janvier 2009

Grattis till mig själv!


Dagen började med en stor dunst i badrummet med kotten som kom 1 âr och 2 dagar efter kotte nummer ett. Kotte nr 2 är mycket medveten att vi ofta gâr pâ târna för att inte râka ut för skrik och brâk bara för att vi är. I morse hade kotten fjällen utât och alla ord fastnar och kottens arrogans och hârda tilltal gjorde inte sakan bättre.
Fjällen gick tillbaka och vid bussen sâ sa kotten förlât, men stämingen var fortfarande tät.
Sâ till jobbet, där det värsta väntade, en av vâra utbetalningar till skattemyndigheten kom tillbaka utan underskrift, 5 dagar efter inbetalad tid, ofta ger det 10% plus.
Jag trodde verkligen att min sista stund var kommen.
Nu fâr vi se om de godtar mina ursäkter och tar in betalningen utan att straffavgift.
Efter en skithelg sâ kan man inte säga att veckan är lysande!

4 commentaires:

Larssons a dit…

Grattis gullefjun. Jag korkar upp champagen och stror rosenblad framfor dina fotter idag.

Lillie plein damour a dit…

Ouf, precis vad jag behöver, en hel flaska Champagne efter den här dagen!
Tack gullet!

Svensk chekchouka a dit…

grattis älskling. du fâr en stor, härlig, kraaaam frân andra sidan medelhavet.
Jag skickar en ny svärmor pâosten!
kram

Anonyme a dit…

Stort grattis från mig med! Jag skålar i rött vin för dig imorgon. Ikväll orkar jag inte, ska upp tidigt imorgon bitti *ler*