lundi 19 janvier 2009

Oh aohhhh ahhhhh!

När min pappa kom och hälsade pâ, sâ sa han att en morfar bara behöver 5 minuter för att förstöra flera ârs barnuppfostran, SM behöver bara ha varit här i en timme innan min pappas barnuppfostran om att vara snäll mot äldre och respektera dem, ryker, mina horn börjar växa och jag har lust att strypa ett äldre exemplar av Barbie (oj, där var jag allt lite för snäll, ett gammalt exemplar av en vindruva dâ...)
Helgens
-Men sluta äta nu annars kommer vâgen att vâgvägra
-Du borde tänka pâ att gâ ned, det är nog därför som du har ont i ryggen
-Sluta stoppa i dig sâ mycket tabletter, ( 1 neurofen 400 mg i fredags kväll vs pillerburk (hon är det alltsâ) försök att smörja in kräm pâ ryggen sâ blir det nog bättre
-Alla borde ha arnica hemma, det är bara ni som inte har det
-Men tror du verkligen att det är riktiga diamanter i den eller? (Vi pratade om en ring som alla vet är äkta och värd lite mer än 100 kronor pâ Monoprix ...om dem nu säljer ringar)
-Sluta ät, ta en frukt i stället ( jag ât inte utan jag öppnade kylen för att börja laga mat)
-Mina fönster är smutsiga, sâ smutsiga sâ det kan du nog inte inse, du borde nog tvätta dina ocksâ
-till barnen: ni är smâ grisar som äter som grisar.....fast ni vill bli behandlade som tonâringar
-Sâ där skall ni inte göra om badrummet, det blir fult
-Nej sâ där tvättar man inte salladen
-Tänk att svägerskan jobbar och hinner med allt som hon gör!
-Ni borde, ni skall, ni fâr inte göra...

Andas djupt, andas djupt, andas djupt
Inte bry om , inte tänka och inte hänga upp sig pâ sânt!

Nu blev det ett glas vatten i tofflan igen!
Fan vad skönt

4 commentaires:

Anonyme a dit…

puh blir alldeles matt av att höra... *styrkekram*

annai a dit…

Vad myyyyysigt det later som ni haft det i helgen.... Be strong gumman, andas in, andas ut... Sjunk inte till samma niva.

Kraaaaam

Och GRATTIS forstas!!

Lillie plein damour a dit…

Ja jag höll i mina skakande nerver och tvingade mig själv att le och förbli positiv och inte svara pâ provokation!

Unknown a dit…

Men gud, kan inte tanten självdö?