mardi 31 mars 2009

Detta är väl osvenskt?

I dag gâr en av vâra kollegor som varit här pâ training i 6 mânader, han kom en mânad innan mig och dâ var vi inte sâ mânga som vi är i dag och det är nâgon som jag gillar, sâ vi har ordnat en liten "pot" ât honom nu.
En pot är en drink, en sammankomst, med Champagne och lite snacks, och en specialare för mig själv: en perrier utan snack.

Visst är det osvenskt att ta en drink innan kvällen!
Eller?
Jag är redan klassad som alkis hemma för jag tar ofta ett glas vin till maten, lunch som pâ kvällen.

9 commentaires:

Larssons a dit…

osvenkst och otroligt trevligt!

annai a dit…

Och jag häller Baileys över mina Special K på morgonen...

Lillie plein damour a dit…

Larssons: Eller hur?!
Annai: ASG

Lillie plein damour a dit…

Jag fick sitta och titta pâ medans de ât târta och drack cider....
jag försökte att hindra ögon och tunga frân att hoppa ut!

Anonyme a dit…

låter hur trevligt som helst - och du ska bara veta vilken alkis jag är då som gärna tar ett glas vin mitt i veckan ;)

Unknown a dit…

Pâ mitt jobb tar vi alla tillfällen att fira. Tvâ flaskor champagne ligger konstant pâ kylning.

Lillie plein damour a dit…

Lotte : det trodde jag inte om dig, fniss.
Dosiss: Allt är värt att fira eller? Kram

Anonyme a dit…

det är mycket du inte vet om mig ;) Fast det finns gränser. Tog en klunk whiskey igår (som medicin mot förkylning) men det går bara inte. Fruktansvärt. Ända gången jag kan dricka whiskey är i en Irish coffee och det händer inte så ofta

Lillie plein damour a dit…

Lotte: Ja det var ju ett tag sedan vi sâgs, men det känns precis som om det var i gâr som vi cyklade i hop och dina tvâ flätor som svepte med i vinden! Och jag kommer i hâg eran boxer.