mardi 31 mars 2009

Jag som undrade

Nu vet jag hur man syr en fâll , nu är det bara att vänta tills i kväll och prova.
Jag är trött pâ att betala 10 € och vänta en vecka efter ett par jeans, bättre att lâna en maskin om man inte har det och fixa det själv, jag har 4 par att göra, provar pâ barnens (!) byxor först....

5 commentaires:

annai a dit…

Jag kan inte sy. Sy in en knapp, så mycket klarar jag, men inte mycket mer. Måste laga hål på några av sonens byxor. Kan jag skicka dem till dig kanske?

Lillie plein damour a dit…

Jag är inte heller speciellt duktig pâ att pyssla, men jag vill inte slänga ut sâ mycket pengar pâ en sâdan enkel grej, sâ jag mâste försöka.
Jag kan sy tack vara syslöjden i skolan, och snickra tack vara träslöjden.
För sonens byxor sâ borde du kolla i en syaffär för det finns thermo tyger som du klistrar pâ frân baksidan och värmer med ett strykjärn sâ slipper man sy, för i bland gâr hâlen inte att sy igen.

Anna a dit…

jeans tycker jag inte om att fålla men andra lättare syningar (!) kan jag nog göra. Igår kväll fick min granne mig att tillverka en romersk klänning till hennes dotter av ett lakan, hon var överväldigad att jag hade en symaskin och trodde således att jag var proffs på att sy. hoppas att dottern inte blir utskrattad på skolan imorgon....anna uk

Lillie plein damour a dit…

AnnaUK, vad duktigt att sy en romersk klänning av ett lakan, blev det bra?
Jag sydde en kjol till Cs teaterpjäs som gick sönder innan hon gick upp pâ scenen sâ fröken fick gâ in och sätta häftstift, sedan dess har hon inte frâgat mig om hjälp, men âtminstone sâ var viljan där. kram

Anna a dit…

tjejen var tydligen nöjd och glad med klänningen så det räknas väl som godkänt! anna