lundi 9 mars 2009

Mamman som inte kunde gâ

Jag hämtade mina vackra döttrar hos Farmor och Farfar, naturligtvis har det bakats och lagats mat och Farmor har inte än insett ( som tur är ) att jag kan laga mat ellar att jag vet hur strykjärnet sätts pâ, och naturligtvis kan ingen av barnen bära sina jackor eller sina väskor, med andra ord, mamman var packad som en âsna, och i och med att jag kom frân jobbet sâ hade jag höga klackar.
Min ena klack satte sig fast i döttmattan och jag gick vidare , men inte sâ lângt, och kakformen föll och allt jag hade i armarna spreddes ut framför mig men jag trillade inte
Farmor blev förskräckt och skriker till, men M svarar lugnt,
-Mamma trillar alltid när hon gâr i höga skor! Hon borde inte ha höga klackar!

Jag fick ta bort min sko vars klack fastnat i dörrmattan och plocka upp allt det jag tappat.

Aucun commentaire: