jeudi 2 avril 2009

Att sy

I gâr klockan 22 sâ undrade jag vad jag gjorde under sylektionerna! Lyssnade ,är det nu klart, att jag inte gjorde!
Jag hade problem att ens trä maskinen!
Sedan kom jag i gâng, jag tränade mig pâ att sy i hop en ärm pâ C's nyinköpta HM tröja som gick upp i sömmen (sömnen....och smög sig till kylskâpet......).
Jag hade satt knappnâlar som hjälp, men var tvungen att ta bort dem för det gick inte att sy över dem. (Nu klipper de gräset utanför vârt kontor och det luktar vâr, och ja, jag bloggar pâ jobbet för morgonen började illa och jag mâste ta avstând)
Sâ jag sydde , satt fast, började sy och satt fast, började sy ....satt fast och var tvungen att höja nâlen och ta bort tröjarmen flera gânger och att sy en rak sömm pâ 10 cm tog 40 minuter, och dâ stâr maskinen framme och klar!
Jag skall börja att göra fâllen pâ mina jeans i dag och försöka i kväll, men jag lovar inget, kanske jag blir tvungen att lämna in mina jeans för att sys upp i alla fall, men dâ mâste jag tänka pâ att jag âtminstone försökte.

2 commentaires:

Anonyme a dit…

jag fick en fin symaskin av mamma när hon köpte ny... har inte tagit upp den än (det var 2 år sedan tror jag) Hon har ju så duktig på att sy så hon får laga kläder åt mig också. Hemskt, eller hur?

Lillie plein damour a dit…

Ja men tiden gâr, jag tänker ofta att jag borde sy mer men det blir aldrig av, men nu har jag bestämt mig att fixa fâllen , det borde ju jag klara.
Jag kommer inte i hâg syslöjds läraren pâ Torpa men jag kom i hâg att det var uppe i tornet av skolan, däremot kommer jag i hâg träslöjden och jag kommer fortfarande i hâg vad han kallades.