mercredi 20 mai 2009

Barn som provar

Att barn provar allt de hör är väl ingen nyhet, men jag borde vetat bättre.
Min yngsta provar allt hon hör, i sitt rum.
Senast, efter kemiklassen sâ provade hon att göra dimma i sitt rum...hon provar allt och alla tester har lämnat sina spâr i den heltäckande mattan
I morse pratade hon om att de lärt sig att tända eld själva utan tändstickor och jag var tvungen att dubbel kolla och säga att sâdant fâr man inte prova hemma, hon suckade och sa att hon redan vet det och att jag inte förstâr nâgonting, men âtminstone sâ fick jag det sagt, hoppas att hon tänker pâ det nu, att göra ânga behövdes ju en kastrull kokhett vatten och kallt vatten i en flaska och när ângorna möttes sâ blev det dimma....
Jag vill helst inte veta HUR det hela gick till, men det gick bra.
Jag upprepar VAD var det jag sa....men tonâringar vill inte höra sâdant, ju mer man säger att det är farligt desto mer uppkallar det , deras uppmärksamhet.

1 commentaire:

Plastfarfar a dit…

Bli rik på följande vadslagning:
-Jag kan äta 20 ägg på 60 sekunder.
-Omöjligt!
-Femhundra
-OK

Hårdkoka äggen, skär dem i småbitar och stek. Det blir i princip ingenting kvar.