mardi 23 juin 2009

En vanlig morgon

Det börjar med väckning klockan 6, seda, dusch och sedan väckning av barnen, hunden och frukost, oftast med sura tonâringar som inte gillar brödet, smöret ser inte gott ut och mjölken är för varm, sedan masar de sig upp och gör sig i ordning,
i morse hittade jag nr 2 sittandes i sin säng 10 minuter innan avgâng, dâ höjer jag rösten lite
Jag har redan sagt att en dag sâ missar de bussen och dâ lämnar jag dem vid busshâllplatsen, vilket inte har hänt än, men en dag!
Sedan sâ âker vi i tystnad till bussen och där väntar vi och i morse sâ lekte barnen, jag - nyper - dig - i -örat, vilket slutade med en smäll ( jag var inte inblandad) för den leken har väldigt töjda gränser,
Sâ det var med sura miner som de gick pâ bussen och jag gick med lättnad till tâget och satte mig och läste och tänkte, nu är det bara 2 dagar kvar sedan är det sommarlov!

Aucun commentaire: