mercredi 3 juin 2009

I sista minuten

Jag trodde att det bara var vi tvâ, jag och ex maken som ALLTID är ute i sista minuten med ALLT!

Tandläkarbesök, oftast sâ ringer vi en timme efter besöket och kollar vem det är som tar med tjejerna,

Flygplatsen, hur mânga gângar har vi inte hört vârt namn ropas ut i högtalaren när vi fortfarande stâr i tax free kön ( när vi kom fram till planet sâ var det bara vi de väntade pâ och dâ lâg det en limpa cigg och en flaska gin i barnvagnen)

Skolan, ursäkta ord frân föräldrar

Bokning av semester, det ordnar sig!

Bokning av barnen, det ordnar sig, vem vill ni vara med den veckan? Vilket gör det väldigt svârt att planera.

Jag har börjat planera sommaren och en stor middag, men jag vet bara datumet , inte vem som kommer ( har inte ringt runt än) och catering firmen är inte bokad än, jag vet pâ ett ungefär när vi âker till Sverige, men inte exakt datum, jag vet inte vad vi skall göra i Sverige, det fâr vi ordna pâ plats, varför kan jag inte organisera mig och fixa allt innan avfärd som alla normala människor gör?

Jag har 2 kalendrar där olika möten bokas och när jag behöver en sâ stâr informationen i den andra,

Tur att jag har en 14 âring som hâller koll pâ sig själv och syrrans möten och som vet vilka veckor de är hos vem.

Upp och nedvänd värld.

2 commentaires:

Anna a dit…

Är det ngt som ska firas i sommar? :) kram

Lillie plein damour a dit…

Anna, vi kommer att fira vârt partnerskap i Augusti med familjen som inte var med när vi firade det förra veckan. är ni i Sve sommar? KRAM