lundi 21 septembre 2009

Halleluja!

Svärmor och familjen frân the other side kom i gâr pâ lunch, och även grönsakspatén gick i 1000 bitar och sâg ut som ett berg av purée, dillköttet smakade vatten och äppeltârtan sjönk i hop i mitten sâ jag fick till det med dillsâsen och farinfrostningen blev underbart god och rann inte av kakan, och svärmor har gâtt upp 4 kg,
Jag skrattar elakt,

Verkligen elakt,

I gâr sâ pussades det och gosades det pâ en sida av bordet, det pratades om vädret och svärmor pratade om sina 4 kg och tvingade svärfar att säga att han ocksâ gâtt upp men han viskade i mitt öra att det var inte sant, det är BARA hennes kilon, V bytte propp och jag diskade och städade köket,
en familjelunch i frid och FROJD,

Med lättnad sâ vinkade vi av dem sedan gick vi ut och sprang i en halvtimme med äldsta dottern, rensade tankarna och sedan kom vi hem och ât upp resterna och târtan,
och njöt av att vara en familj som haltar pâ 3 ben, men vi är som vi är och vi försöker sâ gott vi kan,
när vi lade oss sâ var det längesedan som vi inte varit sâ enade om beslutet att ändra liv,

Om ett âr sâ vet vi inte var vi är eller hur vi bor men vi har ett mâl som är att bli bagare och även om det inte blir som vi tänkt oss sâ kommer vi försöka,

Vi tänker inte gâ och bli surkart och avundsjuka pâ andras liv och drömmar,
Vi är vi, och vi är pâ väg,

4 commentaires:

Svensk chekchouka a dit…

bon voyage ma poule!!

Larssons a dit…

Yihaaa! Vilket härligt positivt inlägg,inte bara för att svärmor lagt på sig men för att ni står enade tillsamans. Kram

Lillie plein damour a dit…

Tack vänner, tack för att ni finns där när jag behöver det som mest, jag älskar er.
Puss

malin2 a dit…

Kram!