lundi 7 septembre 2009

Höst

Jag vaknar i vemod,tänker tillbaka pâ sommardagarna med familjen som gick sâ fort,
sol, skratt och sena kvällar,
skimmrande vatten, solnedgâng, varma morgnar,
och nu, höstluften kyler mina fötter, shortsen byts ut mot byxor och tröja,
löven gulnar och slutar med att trilla av träden, kyliga kvällar,
tillbaka i storstaden,
trött,
gâr upp, frukost i ett grâtt tillstâng,
mörka morgnar , mörka kvällar,
snart är det jul och sedan kommer vâren,
jag längtar,

2 commentaires:

Larssons a dit…

Jag har inte riktigt accepterat att det är höstkänning. Istället går jag här och fryser i mina capris och är strumplös i skorna.
Kram

Lillie plein damour a dit…

Det hade jag ocksâ gjotr om jag bodde i Haga, jag tror att det är lätt hemlängtan, Göteborg var skönt att se, faktiskt, kul att fika, gâ och strosa och sola och bada i Mjörn,
Ahhhhhhh