mercredi 9 septembre 2009

Le grand bleu


I gâr tog V mig i handen eller var det tvärtom och vi gick och premiärdök i vâr bassäng med dykpool pâ 20 m , fast i och med att det var vârt första dyk sâ förklarade vâr instruktör hur dyket skulle gâ till och sedan vad det dags att ta pâ sig uttrusting och när det var gjort höll jag pâ att trilla baklänges, man skall spotta lite i masken och sedan skölja av den i vattnet (hmm) det gör sâ att ingen imma fastnar - sedan var det dags
Jag erkänner att jag fick panik i början för jag tyckte att det gick fort att komma under vattnet men jag koncentrerade mig pâ andningen och fick lock i örat som verkligen gjorde ont och även om tryckutjämningen fungerade i en timme sâ hade jag ont i öronen när jag kom hem.
Vi dök och gick ner pâ 6 meter (aj mitt öra) och sedan fick vi lära oss att simma igenom en ring (som delfinerna pâ zoo) och ta av och pâ sig simfenorna i vattnet och snurra runt och stâ pâ händerna, V vâgade till och med slâ en kullerbytta pâ avsatsen ned ât djupet, det fick jag inte chansen att göra men det sâg roligt ut.
Och när min instruktör ( vi hade varsin) frâgade hur det gick sâ gjorde jag tummen upp - vilken pâ det internationella dykarsprâker betyder att man vill upp, men jag menade att allt var bra.
Det var en upplevelse, nu funderar vi pâ att ta vâr nivâ 1 och kunna dyka med instruktör lite längre ner och kanske âka nâgonstans och dyka.

4 commentaires:

annai a dit…

Spännande! Vad modiga ni är!

Lillie plein damour a dit…

Ja Anna, eller hur, det trodde jag inte om mig själv ens.
Kram

Arsouille Team a dit…

Du är säkert assexig i vâtdräkt;) Kul att ni provar pâ ngt nytt!

Lillie plein damour a dit…

Dosiss, jag tror att du har problem med minnet och med ögonen, jag sâg ut som en blodkorv som hâller pâ att spricka under stekningen!

Ett skepp kommer lastat och fan den som snor böckerna!
Förlât, sjutton den som tar böckerna.