jeudi 15 octobre 2009

Pâ ironins gata

bor det en dam som ber om lönesedlar,bankutdrag,avis d'imposition ( som visar att man betalar skatt) och slutligen ett papper frân vâra respektiva företag som säger att vi är anställda och är inte sjukskrivna eller under karenstiden innan man blir avskeded eller tjänsteledigt , för att kunna hyra ut sin 30 kvadratmeter stora lägenhet och mittemot stâr vi, som är ägare men som behöver ett ställe att bo för att undvika att pendla, ironin ville att V som gâr pâ tjänstledighet och inte vill gâ och be om ett sâdant papper pâ sitt jobb, men det accepterar inte ironin, dâ sade jag, Chère Madame, om Ni vill sâ kan jag visa Er vâra bâda Taxes Foncières för 2008 sâ tror jag att du kanske ändrar âsikt,
tant!
Hoppas att tanten mjuknar, men jag skall inte vara alltför smörig för hon kommer inte förstâ varför vi kanske säger upp lägenheten om en mânad ( om jag blir antagen i min konditorskola)

Aucun commentaire: