vendredi 25 décembre 2009

Julafton

Mellan tvâ sorters Champagne, en demi sec och en brut sâ firade vi jul , alltsâ jag ler ât tanken.
En person var sâ uppsnoffsad, det var bara balklänningen som fattades.
Jag kom ( trots snö, halka och tät dimma) i en enorm jeep (lânad) men hade trots det svârt att ens komma ned för vâr backe som var glashal, och sedan var det dimma pâ vägen och GPSen fick oss att ta fel avfart men tack vare mina tvâ co piloter som, satt och sa Sväng nu och mer värme? och tycker du om musiken? och som höll koll pâ mitt bankkort och motorvägsbiljetterna och som hjälpte mig att sätta pâ musiken och hâlla värme i bilen, sâ kom vi fram , en timma försent.
Barnen ( 6 som allt) blev bortskämda och när alla presenter var utdelade sâ började de brâka, jag fick se en lapp som nâgon hade skrivit och den var riktig elak (sâklart kan man utesluta mina perfekta barn, men i en halvsekund sâ trodde jag att det var dem och jag blev kall) och de övriga perfekta föräldrarna nekade sâ jag skällde pâ min äldsta, nej jag skojar bara, jag sa ingenting högt men tänkte högt.
Jag höll mig i kragen och var faktiskt riktig trevlig, men det hjälpte inte, tomten kom inte till mig i alla fall!

Aucun commentaire: