jeudi 10 décembre 2009

Nu är det jul..

Jag ser Julen framför mig , den osmakfullt smyckade julgranen i plast med choklad i, ett (bara ett) glas tungt bordeaux vin till maten, burk haricots verts som garnering, svärmors klagade och suckandes, och uppkäftigheten som tystas när glaset nâr läpparna,
När det är över sâ tänker jag, nu är det familjefritt i tolv mânader
Jag glömde bort paret som slagits hârt för att rädda äktenskapet men som lâtsas som om ett och ett halvt âr med en annan inte har hänt, och sitter och pussas i soffan, medans V tänker pâ bagerier som är till salu och jag drömmer mig bort

Och dagen efter sâ jag lämnar barnen hos deras pappa, som har julpyntat sâ fint och som välkomnar en med tänd brasa och det är verkligen julstämning i det huset, i bland har jag dumpat barnen framför huset och inte ens gâtt ur, i ren ilska, men i âr skall jag bita i hop för i âr sâ lânar han min bil och gör sâ att det är möjligt att fâ barnen som önskat den 25, somen present frân tomten.


Hosianna, Hosianna, Hosianna!Hosianna, Davids Son!Välsignad vare han,Välsignad Davids Son,Som kommer i Herrans namn! Hosianna i höjden, Hosianna, Hosianna,Välsignad Davids son,Som kommer i Herrans namn!

1 commentaire:

Anna a dit…

Vad jobbigt att du tycker att julen är så trist. Hoppas att du och döttrarna får lite mysigt tillsammans. kram anna uk