samedi 31 juillet 2010

Allt det där man aldrig fâ sagt

Jag har en dikt samling hemma, med flera dikter som jag skrivit under min uppväxt, och jag hittade dem häromdagen (!) tillsammans med andra mycket mer viktiga papper, jag satte mig ner och började läsa, det är verkligen allt det jag aldrig fick sagt.

Jag skulle vilja säga till Pappa att jag bävar för den 10 augusti och morgonen dâ han drog sitt sista andetag, hur jag stressade för att hinna med planet men hann bara ut ur duschen innan min mobiltelefon ringde, hur saknaden är den samma , lika djup och lika smärtsam,men hur jag lärt mig att leva med den.
Jag skulle vilja säga till min vän som lider av en obotlig sjukdom att jag är orolig,
jag skulle vilja säga till en svensk tjej pâ andra sidan om Atlanten; att det är verkligen en kamp för livet, till min finaste kompis vars pappa är sjuk, jag grät när jag läste din mail;
till mina vänner runt omkring världen, ni är guld värda, verkligen, jag älskar er sâ.
Slutligen sâ vill jag säg till de tjusiga rävarna, att not mess around med Ekorrmamman!!

Jag tar ofta inte tiden till att skriva till Er, en det betyder inte att jag inte tänker pâ er!

Aucun commentaire: