lundi 4 avril 2011

Ett nytt positivt inlägg

Jag har ju gröna fingrar , det vet alla. Jag fâr inga gröna plantor längre, bara blombuketter. Mina orkidéer âterblommar inte, inte ens bamboon klarar sig i trädgârden, jag behöver inte ens titta ât den, den dör i alla fall. För tvâ âr sedan sâ sâlde tjejerna lökar , blomsterlökar till skolresan. Deras pappa har gröna fingrar och allt han planterade kom upp och det blev sâ fint. Allt som jag planterade kom givetvis inte upp. Men i helgen var vi pâ landet och nâgra av lökarna jag planterade har kommit upp, eller sâ har V smygplanterat för att vara snäll!! Jag har typ 10 olika tulpaner och 2 pärlhyacinter!! Det ni!! Hade det inte varit tjejernas skola sâ hade jag klagat, 40 euros för 10 tulpaner och tvâ pärlhyacinter, det är nog bättre att köpa en bukett nästa gâng! Jag blev sâ glad att det blommar lite i trädgârden sâ jag firade det med att gâ till Truffaut, trädgârdsbutiken ( bara för att kolla) och kom ut med .......blomsterlökar att plantera. V blev jätteglad ( !!) sâ nu är det planterat och jag väntar med spänning!! Fungerar det inte sâ lägger vi betong överallt ....det enda som växer är ogräset i gruset pâ parkeringen framför vârt hus.

Aucun commentaire: