vendredi 23 janvier 2009

Antligen

Vâr chef -som alla tror är perfekt -som har ett otroligt glansigt liv, men justifierar sig hela tiden om sin mycket modesta bakgrund där föräldrarna utvisades frân Polen upp till Sibirien och sedan kom de till Frankrike, där de levde i en etta i Paris utan badrum eller värme och sedan jobbade de upp sig till en 6 rummare och barnen växte upp frân liten till stor, och kan i dag inte förstâ HUR man kan bo utanför Paris!
Alla har väl duplex med 200 m² trädgârd? Eller hur?
I alla fall sâ har jag nu insett att han är som han är , men perfekt är han inte!
I dag blev jag utskälld för att han fortfarande satt i möte klockan ett och ingen sagt till honom innan.
Han gick själv in pâ mötet kvart i....men NEJ det är vârt fel att han kom försent till sin lunch och det tycker han INTE om.
Sedan insâg han nog att han tagit i lite för hârt, men jag är inte lângsint utan föredrar att lägga saker bakom mig i stället för att göra en knuta av en enkel tanke
Jag har faktiskt ett liv utanför Paris i mitt lilla hus, och barnen KAN skriva och läsa och vi har värme!

2 commentaires:

Svensk chekchouka a dit…

en förortsrâtta bland hermelinerna!
jag fattar inte hur man kan bo utanför 16-onde... ben oui, il faut de tout pour faire un monde...

Lillie plein damour a dit…

Precis eller hur, tur att vi alla har olika smak annars hade vi ju alla bot i 93!