lundi 18 mai 2009

Boken

jag läser utspelar sig i Oslo och är väldigt mörk, varje sida fâr mig 17 âr tillbaka och personen som dumpade mig per telefon en höstkväll när jag läste i Angers.
Jag har inte glömt och jag har alltid sagt att jag fortfarande har lust att ta kâl pâ personen om vi ses.
Förhoppningsvis sâ kommer vi aldrig att göra det, men det här boken är som en obsession, ju mörkare det blir och desto mer tänker jag pâ den mörka mânaderna i mitt liv, innan solen kom tillbaka.

En dag sâ hörde jag den här lâten och det sa bling, precis sâ känner jag

Dear XXX, I liked you too much I used to be attracted to boys who would lie to me and think solely about themselves and you were plenty self-destructive for my taste at the time I used to say the more tragic the better the truth is whenever I think of the early 90's you face comes up with a vengeance like it was yesterday.
Unsent-Alanis Morissette

Vissa saker glömmer man inte sâ lätt...

Aucun commentaire: