mardi 12 mai 2009

Franska och engelska prov

I morse gick jag 15 âr tillbaka eller nej, 17 âr tillbaka ...iihhhhiii tiden gâr fort
och jag satte mig ned pâ en hârd obekväm stol och fick intruktion hur franska och engelska testet skulle gâ till, hon erbjöd att göra matte test till alla men alla sa nej, men jag bad om att fâ se den, och hon sa, prova! Det är bättre att prova än att inte göra den, och det är det ju säkert.

Testerna är till att göra en DAEU , ett diplom som ger gymnasiekompetens och nivâ till att gâ vidare pâ universitetet.
Studierna kan betalas av en själv , eller av företaget eller av arbetsförmedlingen.
Jag har tänkt pâ det här länge och jag skäms över att jag har min bac, gymnasiekompetens!
Sâ nu kommer testen att visa om jag behöver läsa in ett eller tvâ âr innan jag fâr betyget.
Det bästa vore ju pâ ett âr.
Jag frâgade damen, hur det gick om testen visade sig vara urusla ( där kom mitt rätta jag igen, utan självkänsla), dâ sa hon att det finns en lösning till allt, även om man fâtt allt pâ tvären.

Men jag är säker pâ att det gick bra, jag känner det, till och med matten gick ganska bra...efter ordentligt tänkande.
Vi fâr se, de ringer upp i veckan.

2 commentaires:

Arsouille Team a dit…

Menar du verkligen att du skäms över att du har en bac, alltsâ tagit studenten? Kram!

Lillie plein damour a dit…

Nej Dosiss, jag skäms över att jag inte har den, jag har vara nivân.
Kram